Bestuur ziet progressie met eigen ogen

Tijdens het bestuursbezoek aan Lalibela in februari 2016 constateerden we met genoegen dat het goed gaat met onze projecten. Onze lokale vrijwilligers werken hard om de oude dames, blinden, weeskinderen en studenten te ondersteunen. Dankzij de digitalisering verloopt de verantwoording van het werk steeds soepeler.

Ook de vorig jaar opgerichte denktank (bestaande uit acht mensen van onze ‘Lalibela Family’) begint langzaam op stoom te komen. Zij hebben het plan opgevat om een eigen ziektekostenverzekering op te zetten en voeden ons met idee├źn om de zelfredzaamheid van onze mensen te vergroten.

Na intensieve gesprekken met onze vrijwilligers, de Zwitserse hulporganisatie Chance Lalibela en enkele betrokken welzijnswerkers zijn we tot de conclusie gekomen dat de beste manier om werkgelegenheidsprojecten op te starten kan verlopen via een lokale organisatie. Die bestaat nog niet, dus hebben we een team geformeerd dat zo’n associatie speciaal voor de achterbannen van onze stichting en Chance Lalibela moet gaan opzetten. Ze zijn enthousiast begonnen met het uitwerken van de plannen.