Wereldse dag in Boxmeer

Meer dan ooit biedt de Boxmeerse koopzondag op Hemelvaart 2019 (30 mei) een werelds programma. Op initiatief van de Stichting Ontwikkelingssamenwerking Boxmeer, de gemeentelijke FairTrade Werkgroep en de Wereldwinkel organiseren de winkeliers, scholen, BiblioPlus, culturele en sociale instellingen en stichtingen met projecten in de Derde Wereld de themadag ‘Hallo Wereld’.

Het belooft een feestelijke dag van verbinding en ontmoeting te worden. Op verschillende podia in het dorp kan jong en oud genieten van inspirerende verhalen, muziek, dans en spel.

Bewonder de tentoonstellingen van de leerlingen van de deelnemende scholen en kunstenaars. ‘Weef’ samen met een kunstenares mee aan het ‘Tapijt ter Ontmoeting’. Haal een verrassend verhaal uit de ‘Menselijke Bibliotheek’ van BiblioPlus. Ontwerp je eigen speelgoed, sieraad of amulet. Teken je eigen plattegrond samen met een kunstenares. Proef de wereldgerechten die nieuwkomers en de leerlingen van de scholen maken. Luister naar gepassioneerde verhalen en exotische muzikale ritmes door verschillende muziekgroepen. En geniet van de dansvoorstellingen van de diverse Boxmeers dansscholen. ‘Ontdek hoeveel mensen uit onze gemeenschap zich bezighouden met ontwikkelingssamenwerking en Fairtrade.

Zet 30 mei dus in je agenda!

Kijk voor meer informatie op www.hallowereldboxmeer.nl.