Partners

In het stadje Lalibela zijn meerdere organisaties actief. Met twee van hen hebben we inmiddels enkele jaren een goede samenwerking opgebouwd.

peer streetDe Belgische gemeente Peer heeft een jumilage (stedenband) met Lalibela. Zij kunnen regelmatig met meerdere mensen (ambtenaren) Lalibela bezoeken en zo hun projecten op gemeentelijk niveau managen. Peer werkt ook samen met het plaatselijke ziekenhuis in Lalibea; in 2014 hebben zij een ziekenauto geschonken, zodat bijv. zwangere vrouwen tijdiger in het ziekenhuis van Lalibela of van een dichtbijzijnde stad kunnen worden gebracht. De door onze stichting opgezette SpiritRun en de activiteiten van het Circus worden door Peer mede ondersteund.

Patricia ChanceChance is een Zwitsers-Engelse stichting die zich sterk maakt voor de studie van arme jongeren uit Lalibela.
We zijn met hen in onderhandeling over samenwerking op het gebied van het sponsoren van studenten, het begeleiden van jongeren op de arbeidsmarkt en zo mogelijk andere terreinen.

teshomeDr. Teshome Assefa is onze steun en toeverlaat uit Addis; als adjunct directeur van een grote reguliere school in Addis Abeba (German Church School) heeft hij grote ervaring opgedaan in het opleidingen van jongeren met een (visuele) handicap. Het onderwijs in braille en aangepast schrift bevindt zich op deze school op een hoog niveau. Teshome is vanaf 2008 betrokken bij de activiteiten in het blindenonderwijs in Lalibela; in 2014 heeft hij Nederland bezocht.