ANBI

Stichting Lalibela is door de belastingdienst aangemerkt als ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling). Dit betekent dat giften boven de fiscale drempel aftrekbaar zijn voor de inkomsten- en vennootschapsbelasting. Over ontvangen erfenissen hoeven wij geen successierechten te betalen. Wij voldoen ruimschoots aan de eis van minimaal 90% inzet voor het Algemeen Nut.

Op grond van de ANBI-status zijn wij verplicht de nodige informatie openbaar te maken. Dat doen wij hieronder graag:

• Naam: Stichting Lalibela
  • Doelstelling: kansarme mensen in Ethiopië – in het bijzonder in de stad Lalibela – een menswaardig bestaan bieden en op weg helpen naar economische en sociale zelfredzaamheid
  • RSIN/fiscaalnummer: 816364667
  • Inschrijving Kamer van Koophandel: 237084369
  • Contactgegevens:
    Stef Pennings (secretaris)
    Van Speyk 51, 5831 LC BOXMEER
    Email: secretaris@stichtinglalibela.nl
  • Bestuurssamenstelling: klik hier
  • Beleidsplan: Klik hier
  • Beloningsbeleid: bestuursleden ontvangen geen beloning
  • Verslag uitgeoefende activiteiten en financiële verantwoording: klik hier voor het algemene jaarverslag 2019 en hier voor ons financieel jaarverslag 2019.