25 jaar Stichting Lalibela: blik mee terug en vooruit met ons op 20 oktober

Stichting Lalibela is alweer 25 jaar actief in Ethiopië. Zo’n kroonjaar vraagt natuurlijk om een viering, ook al lenen de omstandigheden in en rond Lalibela zich niet echt voor een feest.
De gemeenschap in Lalibela wordt gemangeld door conflicten, economische malaise en de gevolgen van de klimaatcrisis. En binnen die gemeenschap zijn de vrienden van onze stichting het meest kwetsbaar. Juist die zich opeenstapelende tegenslagen maken het organiseren van een manifestatie daarom urgenter dan ooit.
Wij nodigen u hierbij uit om samen met ons terug te kijken naar 25 jaar solidariteit met de armsten van de armen in Lalibela. Dan vertellen we uiteraard ook meer over onze hoogtepunten, de huidige situatie en onze plannen voor het zelfredzaam maken van onze vrienden.

Waar en wanneer?
* Zondag, 20 oktober
* 14.00 tot 17.00 uur
* De Veldschuur van Kasteel Heijen
Hoofdstraat 38
6598AE Heijen

Aan het woord komen oprichter Ton van Reen en diverse van de huidige bestuursleden. Daarnaast hopen we dat u ook kennis kunt maken de mensen van ons team in Ethiopië.
Uiteraard proberen we een Ethiopische sfeer te creëren, met een traditionele koffieceremonie van Lyia Agidaw en Ethiopische lekkernijen, geprepareerd door de kok Abreham Taje.
Daarnaast organiseren we ook een speciale veiling van objecten en diensten die ten goede komen aan onze projecten. Zo bieden wij een authentiek messing Ethiopisch kruis (42 cm hoog) en enkele grote schilderijen (tot 185 bij 80 cm) aan, die we van een van onze relaties geschonken kregen, maar kunt u ook bieden op een lezing voor uw serviceclub of voor vrienden bij u thuis. En we hebben nog meer verrassende veilingstukken in de aanbieding.

We hopen u te mogen begroeten op 20 oktober.
Aanmelden liefst voor 17 oktober. Stuur daarvoor een mail naar secretaris@stichtinglalibela.nl.