Groenten voor HIV-dames

De droogte en hongersnood bedreigen ook Lalibela. De stad ligt midden in het door El Nino geteisterde gebied, maar heeft het geluk dat er een paar jaar geleden waterleiding is aangelegd en dat er voorlopig voldoende voedselvoorraden zijn. Maar de prijzen stijgen en de mensen uit ons sociale project hebben het moeilijk.

Vooral de dames die met HIV besmet zijn. Voor hen is goede voeding van levensbelang.  In mei 2016 besloot de stichting hen naast de vaste steun elke week een voedselpakket met groenten, fruit, eieren en melkpoeder te geven. Zo hopen we hen in een goede conditie te houden.

Als de nood erg hoog wordt, zullen we ook de andere mensen die onder onze hoede staan met extra maatregelen gaan ondersteunen.