Opbrengst sponsorloop SG Elzendaal

Na een interessante les over Lalibela in april en een succesvolle sponsorloop in mei, werd op 13 juni 2019 in bijzijn van de secretaris van de stichting (Stef Pennings) in klas 1HAF het opgehaalde bedrag bekendgemaakt.
Het fantastische bedrag van 455,70 euro is gestort op de rekening van onze stichting.
Stef heeft de klas verteld dat dit geld besteed gaat worden aan hun blinde medeleerlingen in EthiopiĆ«. Blinde leerlingen op de scholen in Lalibela zelf moeten noodgedwongen het onderwijs ‘op gehoor’ volgen: er zijn geen brailleboeken of andere hulpmiddelen. Sinds twee jaar kan de stichting – dankzij dit soort acties – de beginnende blinde studenten van een laptop en voicerecorder voorzien. Door het gebruik van voicerecorders en laptops kunnen onze blinde scholieren/studenten het onderwijs beter volgen.
Bedankt allemaal voor jullie inzet en we hopen dit jaar terug te mogen komen.