Opnieuw een geslaagde Elzendaalloop

Op 10 maart mocht de Stichting Lalibela weer een informatieve les verzorgen aan een van de brugklassen op het Elzendaalcollege te Boxmeer. De onderwijsinstelling maakt met deze lessen de leerlingen bewust van het wonen, naar school gaan en leven in ontwikkelingslanden.
Aan de hand van foto’s van onze projecten in Lalibela maken we de leerlingen bekend met de ondersteuning die de stichting biedt aan onze mensen in Lalibela. De brugklassers zien al gauw het verschil met hun eigen ‘luxe’ leven: schoolgebouw, type woonhuis en inrichting, kleding, straatbeeld. Ook vertellen we de leerlingen, dat de stichting dit alleen maar kan bekostigen met hulp van mensen in Nederland, waaronder zijzelf. Met deze informatie gaan de leerlingen sponsoren zoeken voor de Elzendaalloop op 10 april.
De weersomstandigheden waren ons goed gezind bij de Elzendaalloop. Enthousiaste leerlingen, ouders, leerkrachten en vertegenwoordigers van diverse stichtingen maakten er weer een sportieve en gezellige happening van.
De opbrengst dit jaar was ruim 625 Euro! Geweldig.
Dank aan alle leerlingen en leerkrachten!