Slimme blinden

Uiteraard hebben de bestuursleden tijdens hun recente bezoek aan Lalibela contact gehad met onze blinde scholieren in Lalibela. Wij spraken eerst met het bestuur van de “Blind Association” in hun kantoor en later ook met alle leden van de Association. Daarnaast vond een ontmoeting plaats met onze blinde studenten. Omdat zij in de zomer geen colleges aan de universiteiten elders hoeven te volgen, was het merendeel van hen in Lalibela. Ook zij hebben aangegeven blij te zijn met onze steun.

De net afgestudeerde Melese verwacht binnenkort een baan bij de overheid gevonden te hebben, net zoals de vorig jaar reeds afgestudeerde blinden Tarik en Meseret gelukt is.
Habtamu’s ambities reiken verder. Hij krijgt een vervolgbeurs voor een opleiding tot officier van justitie of rechter.

Met de nieuwe student Zelalem hebben we aankomend studiejaar 9 studenten die door heel Ethiopië een opleiding aan een universiteit volgen. Alle 9 zijn blind en vaak erg slim!