Successen in ons studentenproject

Binnenkort studeren Melkitu en Yeshye af in respectievelijk de studies Social Work en Gender Education. Deze dames zijn ‘onze’ 14de en 15de blinde studenten die een universitaire bull halen in de afgelopen 10 jaar tijd. Zij grepen de kans op een zelfstandige toekomst die wij hen boden met beide handen aan.
Alle studenten die hen zijn voorgegaan hebben inmiddels een overheidsbaan of zijn een eigen bedrijfje gestart.

En de volgende twee blinden staan alweer op de drempel van hun universitaire opleiding. Onze vrienden van Stichting Beza Amsterdam schonken twee laptops waarop een spraakprogramma geïnstalleerd kan worden, zodat zij niet afhankelijk van de hulp van medestudenten zijn om hun vakliteratuur te bestuderen.
Een andere vriend nam ze onlangs mee naar Ethiopië om ze via onze studentencoach Teshome Asefa bij de nieuwe studenten te bezorgen.

Op de foto zie je Yeshye en Melkitu toen ze nog op de middelbare school zaten. Ze verdienden een centje bij met het breien van sjaals die wij op onze manifestaties verkochten.

Yeshye en Melkitu breien sjaals