Onze eerste blinde afgestudeerden

We zijn enorm trots op onze studenten Tarik Keffie Wosson (op de foto) en Meseret Awoke Wubbet dat zij hun universiteitsdiploma Sociologie hebben behaald. Zij zijn niet de eerste afgestudeerden die voortkomen uit ons Sociaal Project, maar wel de eerste blinde studenten. Vanzelfsprekend hopen wij van harte, dat zij snel een betaalde baan zullen vinden.

Dit studiejaar zijn maar liefst vier blinde studenten van de middelbare school doorgestroomd naar diverse universitaire opleidingen. Wij konden – mede dankzij onze donateurs en enkele giften – hen allen van een laptop voorzien. Hierdoor hoeven zij geen medestudenten meer te betalen om hun boeken voor te lezen.
Inmiddels is het gebruikelijk dat alle blinde studenten die wij steunen in aanmerking komen voor een laptop. Hiervoor hebben wij met regelmaat sponsors gevonden. Wilt u daaraan een steentje bijdragen? U weet ons te vinden!

Met deze vier nieuwe studenten hebben wij nu tien blinde studenten in ons studieproject.
Een van hen – Habtamu Melese – verdient hier een bijzondere vermelding. Naast zijn studie Rechten heeft hij een woordenboek geschreven en uitgegeven. Veelgebruikte vaktermen in het Amhaars zijn nu in het Engels beschikbaar en vice versa.

Tarik Keffie Wosson